سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 مناسبت ها ی مذهبی - حیات طیبه

عیسی مسلمان ترین مسیحی!

جمعه 87 دی 6 ساعت 12:55 عصر

قولوا آمنا بالله و ما انزل الینا وما انزل الی ابراهیم و اسماعیل و اسحاق و یعقوب و الاسباط و ما اوتی موسی و عیسی . ما اوتی النبیون من ربهم لا نفرق بین احد منهم و نحن مسلمون

بگویید که ما مسلمین ایمان به خدا آوردیم و به آن کتابی که بر پیغمبر ما فرستادند و به آنچه بر ابراهیم و اسماعیل واسحاق و فرزندان او نازل شده و به آنچه به موسی و عیسی داده شده و هم به آنچه به پیغمبران داده شده ، به همه معتقدیم و میان هیچ یک از آنان فرق نگذاریم و تسلیم فرمان او هستیم. (بقره /136)

آری ، امر بر آن بوده است که انسانها گروه گروه در طی قرون به زمین بیایند ، و در این سفر نه به سنت پدرشان ، بلکه به انتخاب خودشان لایق بهشت شوند و به خانه خودشان باز گردند.برای هر گروه ، راهنمایی فرستاده شد ، و به آنها امر شد که او را اطاعت کنند .خداوند هر  پیامبری را از برادران گذشته اش و آنان که خواهند آمد تا سکان دار کشتی نوح شوند آگاه می نمود و به آنها امر می کرد که به مردم بگویند به پیامبران گذشته و پیامبر بعدی ایمان بیاورند تا در طیف نجات یافتگان باشند.

آری ، اکنون که ما در عصر پیامبر خاتم هستیم ، به تمام آورندگان پیام الهی در گذشته عشق می ورزیم ، آنها را دوست داریم ،آنان در راه خدا ،  زحمت را به جان خریده و نسل انسان را به نور هدایت کردند. تمام فضایل اخلاقی و برکات معنوی نتیجه رنج ها و مشقت های این هادیان الهی است.

ما به یاد داریم ، صبر نوح را در سالیان طولانی هدایت ، آن هنگام که تحقیر و مسخره می شد در قومش.

ما به یاد داریم ، رنج ابراهیم از جهل انسان را آن هنگام که دست ساخته خود را می پرستید.

ما به یاد داریم ، موسی را هنگامی که بعد از آزاد کردن قومش از سلطه فرعون ، آنان را برای امتحان وآزمایش رها کرد و هنگامی که بازگشت ، آنها را کافر یافت.

و تو ای مسیح ، ای عیسی بن مریم ، به یاد می آوریمت آن هنگام که صلح و دوستی را به ارمغان آوردی ، تو مسکن روح انسانی شدی که زخمی ناملایمت های ظالمان شده بود ، دمیدی از روح خود به کالبد مرده بنی اسرائیل و آنها را زنده کردی ، اما چه زود می میرد ، گلی که در شوره زار خود برتر بینی بروید. و چه زود قصد جان تو را کردند ، و به یاد داریم ، که صعودکردی به آسمان نزد معشوقت ومنتظر ماندی تا صالح شوی و صلح بیاوری.

              ما هم با تو منتظریم !

و ای رحمة للعالمین ، به یاد میآوریمت همه هنگام ،که چگونه عاشقانه می گشتی تا دست انسان را بگیری و به دست خدا بسپاری و چه رنج ها بردی از قومت ، و چه رنج ها بردی از محجور شدن پیامت و وصییت آخرت ، و چه رنج ها بردی از ظلم به فرزندانت ، و چه رنج ها  می بری از رو سیاهی انسان و منتظری ، تو و برادرانت سالهاست منتظرید ، همه سختی ها را به امید چنین روزی تحمل کردید.

 

ما هم منتظریم ، تا بار دیگر هادی الهی بیاید به همراه پیامبر صلح و دوستی عیسی بن مریم ،او که مسلمان ترین مسیحی است ،و انسان ها را سوار کشتی نوح کنند و از سیلاب جهل و ظلم و دروغ و جنگ و خونریزی

رها کنند .

                                   ما هم منتظریم!


نوشته شده توسط : سمیرا ماهروزاده

نظرات ديگران [ نظر]


غدیر خم

سه شنبه 87 آذر 26 ساعت 3:17 عصر


" به نام آنکه علی (ع) را به جهانیان عطا فرمود "

" ستایش می کنم خداوند را ، برای تکمیل نعمت های او و تسلیم بودن برابر بزرگی او و ایمن ماندن از نافرمانی او . و در رفع نیازها از او یاری می طلبم ، زیرا آنکس را که خدا هدایت کند ، هرگز گمراه نگردد ، و آن را که خدا دشمن دارد ، هرگز نجات نیابد و هر آنکس را که خدا بی نیاز گرداند ، نیازمند نخواهد شد ... " ( خطبه 2 ، نهج البلاغه )
خدایا ، این سخن تو را شنیدیم که فرمودی : " الیوم أکملت لکم دینکم و أتممت علیکم نعمتی و رضیت لکم الاسلام دینا "  و دانستیم که تو با اسلام از ما راضی می شوی و اسلام نعمت ناتمام توست و با علی (ع) کامل می شه .
خدایا ، کمک کن که ما جزء اون افراد باشیم که رسولت (ص) آنها را دعا کرده " اللهم وال من والاه " و جزء " عاد من عاداه " نباشیم !
غدیر صفحه تاریخ "وال من والاه" ست                           غدیر آیه توبیخ در "عاد من عادا" ست
خدایا ، ما باور داریم که اگر خلقِ عالم ، علی را می‌شناختند ، دوستش می‌داشتند و اگر خلقِ عالم ، علی را دوست می‌داشتند، جهنم آفریده نمی‌شد !!!!!

" ... ما از درخت سرسبز رسالتیم ، و از جایگاه رسالت و محل آمد و شد فرشتگان برخاستیم ، ما معدن های دانش و چشمه سارهای حکمت الهی هستیم . یاران و دوستان ما در انتظار رحمت پروردگارند و دشمنان و کینه توزان ما در انتظار کیفر و لعنت خداوند به سر می برند." ( خطبه 109 )
و این خواست خداست که سعادت و علی (ع) قرین یکدیگرند .
روز محشر پرسیـد ز من رب جلّی                                     گفت تو غرق گناهی؟ گفتمش یـا رب بلی
گفت پس آتش نمی‌گیرد چـرا جـسم و تنـت                      گفتمش چون حـک نمودم روی قلبم یا علی
 " پس از وفات پیامبر و بی وفایی یاران ، به اطرف خود نگاه کرده ، یاوری جز اهل بیت خود ندیدم ... پس با گلویی که استخوان شکسته در آن گیر کرده بود ، جام تلخ حوادث را نوشیدم و خشم خویش فرو خوردم و شکیبایی نمودم . "  ( خطبه 26 ، نهج البلاغه )

" ... کجایند آن دسته از برادرانی که در جنگ خونشان ریخت؟ به خدا سوگند ، آنها خدا را ملاقات کردند ، که پاداش آنها را داد . کجاست عمّار ؟ و کجاست پسر تیهان ؟ و کجاست ذوالشّهادتین ؟ و کجایند همانند آنان از برادرانشان که پیمان جانبازی بستند ، و سرهایشان را برای ستمگران فرستادند ؟ دریغا ! از برادرانم که قرآن می خواندند ، و بر اساس آن قضاوت کردند ، در واجبات الهی اندیشه کرده و آنها را برپا داشتند ، سنت های الهی را زنده و بدعت ها را نابود کردند ، دعوت جهاد را پذیرفته و به رهبر خود اطمینان داشته و از او پیروی کردند ... " ( خطبه 182 )
ما باید همیشه یه سؤال را با خودمون تکرار کنیم : ما در غدیرزمان خودمون چگونه یارانی هستیم ؟ آیا نام ما در طومار کسانی که امام زمان خودشون را تنها گذاشتن و پیام غدیر را نشنیدن و نادیده گرفتند ، نوشته می شه ؟ آیا ما با امام مون فقط دست بیعت دادیم و بس ؟ یا ویژگی های یاران واقعی رو داریم ؟ اما در روایات بسیاری داریم که یکی از مهمترین علت های طولانی شدن زمان غیبت ، اندک بودن شیعیان واقعی و منتظران حقیقی حضرت است !!!!!!

 " من برای واداشتن شما به راه های حق ، که در میان جاده های گمراه کننده بود ، به پاخاستم ، در حالیکه سرگردان بودید و راهنمایی نداشتید ، تشنه کام هرچه زمین را می کندید ، قطره آبی نمی یافتید ، امروز زبانِ بسته را به سخن می آورم . دور باد رأی کسی که با من مخالفت کند ... امروز ما و شما بر سر دوراهی حق و باطل قرار داریم ، آنکس که به وجود آب اطمینان دارد ، تشنه نمی ماند " ( خطبه 4 ، نهج البلاغه )
اگر انسان در این روزگار ، بیشتر از هر زمان دیگه ای ، قربانی ظلم و بی عدالتی و تجاوز و جنایت هم نوعانش می شه ، که شده ....
اگر اهریمن ، اکنون بر فرزند آدم بیش از هر دوره دیگه ای هجوم می آره و در لغزاندن او از صراط مستقیم جسارت بیشتری به خرج می ده ، که داده ....
اگر جامعه انسانی تا به حال ، در رسیدن به خوشبختی واقعی و زندگی ایده آل و مطلوب این اندازه مأیوس و ناامید می شه ، که شده ....
اگر بشر در همین دَم در پیمودن راه زندگی بیش از هر دوران دیگه ای افسوس ندامت سر می ده و به پوچی و سر خوردگی و بن بست می رسه ، که رسیده ....
همه و همه ، به خاطر گم کردن آن راهیه که می بایست در آن دوراهی انتخاب می کرده؛ که نکرده ...

 "... کار من و شما یکسان نیست،من شما را برای خدا می خواهم و شما مرا برای خود می خواهید . ای مردم برای اصلاح خودتان مرا یاری کنید ... " (خطبه 136 )
الان تنها راه چاره، اصلاح مسیره، چراکه کژراهه را هر چه طی کنیم، از مقصد دورتر میشیم ...
غدیر خم آن دوراهه است . منظورم از
غدیر یک سرزمین نیست، یک تفکره ، یه نشونه است ، یه رمزه .  تداوم خط نبوّته .  چشمه ای که تا پایان هستى مى جوشه، کوثری که فنا برنمى داره، افقى بى کرانه  ، خورشیدى عالمتاب.....
غدیر با همگان هم سخن، ولی خاموش                              غدیر با همه کس آشنا، ولی تنهاست
عیار ایمان هر کس را باید در غدیر و با غدیر سنجید . هر کس به امیرمومنان به گونه‌ای خاص نظر داره. یکی از سر درد با مولا سخن می‌گه ، دیگری همچون نیازمندی به بارگاه کریمانه‌اش دست نیاز بلند می‌کنه. اون یکی از سر سوز و گداز عشقش نسبت به مولا خواهان توجه‌اش است و این یکی با نگاه عارفانه‌اش از او مدد می‌خواهد. اهل علم، شیفته علم و دانایی‌اش می‌شوند و امام ، همچون جرق جرداق مسیحی اون ها را، واله و شیدای خودش می‌کنه. خلاصه این که هر کس به میزان معرفتی که نسبت به حضرت داره با ایشان ارتباط برقرار می‌کنه.
بیاییم به حق شیعه باشیم و دست بیعت بسوی مولا و سرورمان امیرالمومنین دراز کنیم.  بیعتی همانند بیعت سلمان، ‌ابوذر،‌ مقداد و مالک ... که تا پای جان در کنار مولایمان بمانیم.
نکند بیعت با علی را فراموش کنیم و به اصحاب سقیفه بپیوندیم!!!
نکند بیعتمان همانند طلحه و زبیر به طمع حکمرانی بر جایی باشد!!!
بیاییم خالصانه و تنها به خاطر وظیفه و عشق نسبت به مولا، دست بیعت بدیم و تا پای جان در رکابش تلاش کنیم و نفس را به پایش ذبح نماییم و به علوی بودنمان افتخار کنیم و باعث افتخار مولا و اماممان باشیم . 

اکنون ، به شکرانه این نعمت الهی و چشیدن شیرینی ولایت علی (ع) و بازیافتن راه ، آستان غدیر را در برابر خدا و پیامبرش می بوییم و می بوسیم و با ترنّمی فریادگونه و از صمیم دل ( تا تمامی انسان های ره گم کرده به گوش هوش بشنوند ) می سراییم :

 ألحَمدُاللهِ الَّذی جَعَلَنا مِنَ المُتَمَسِّکینَ بِوِلایه أمیرالمومنین وَ الائمَّه عَلیهمُ السَّلام .


نوشته شده توسط : هدی مقدسی

نظرات ديگران [ نظر]


اتمام و اکمال دین یعنی چه ؟

سه شنبه 87 آذر 26 ساعت 2:57 عصر


الیوم اکملت لکم دینکم  و اتممت علیکم نعمتى و رضیت لکم الاسلام دینا
  
اتمام و اکمال دین یعنی چه؟
غدیر یکى از روزهاى بسیار مهم در تاریخ زندگى پیامبر اسلام، بلکه مهمترین حادثه در تاریخ اسلام است. زیرا روزى است که پیامبر اکرم(ص) امیرالمؤمنین على(ع) را رسماً براى جانشینى خود تعیین کرد؛ کفّار در میان امواج یأس فرو رفتند، زیرا آنها انتظار داشتند که آئین اسلام قائم به شخص باشد و با از میان رفتن پیامبر اوضاع به حال سابق برگردد و اسلام به تدریج برچیده شود، چنانکه در جنگ احد وقتى که پیامبر(ص) مجروح شد و عدّه‏اى شایعه کردند که آن حضرت کشته شد. شیوع این خبر باعث ایجاد امید و اثر مثبت در کفار و مشرکان و تزلزل در میان مسلمانان گردید به گونه‏اى که عدّه‏اى به سرعت از میدان جنگ خارج شدند، آیه‏اى نازل شد که آن آیه حکایت از این حقیقت دارد که دین اسلام قائم به شخص نیست بلکه آئینى است که تا ابد جاودان خواهد ماند.
از این رو فرمود: «و ما محمّد الّا رسول قد خلت من قبله الرسل افان مات او قتل انقلبتم على اعقابکم و من ینقلب على عقبیه فلن یضرّالله شیئاً و سیجزى الله الشاکرین(1) : محمّد(ص) تنها فرستاده خداست. پیش از او هم فرستادگانى بودند که از دنیا رفتند اگر او بمیرد یا کشته شود باید شما سیر قهقرایى کنید و به آئین بت‌پرستى برگردید؟ آنها که به عقب برگردند و به دوران کفر و بت‏پرستى باز گردند تنها به خود زیان مى‏رسانند نه به خدا زیرا با این عمل تنها سعادت خود را از بین برده و گرفتار شقاوت مى‏شوند و خدا کوشش شاکران را پاداش مى‏دهد.»
در واقع خدا با نزول این آیه به همه جهانیان از جمله به مسلمانان توجه مى‏دهد که اسلام قائم به فرد و شخص نیست از این رو همگان باید بدانند اسلام ماندنى است.   
ادامه مطلب...

نوشته شده توسط : هدی مقدسی

نظرات ديگران [ نظر]


                  فمعکم معکم لا مع غیرکم

کلاس درس امامان در روز غدیر بازگشایی شد و برخی با لبیک خود ، در آن ثبت نام کردند.

امامان با وجود سختی های دوران ،تلاش کردند شاگردان خود را رشد دهند و هر کدام بنا به شرایط خود شیوهای را در پیش گرفتند.

از صلح و قیام گرفته تا دعا و حدیث وخطابه و وعظ،و هر امامی بعد از امامی دیگر کلاس را با شیوه ای مناسب اداره میکرد.

شیوه ومنش امامان آخر ما ،امام جواد وامام هادی و امام حسن عسگری علیهم السلام کمتر مورد بررسی قرار گرفته است.

این امامان تلاش کردندتا عصاره ی دین و درسهای پدران

خود را به مردم هدیه کنند و آنها را برای عصر بلوغ ، عصری که شیعه باید خود به صحنه نمایش بیاید آماده کنند.

در عهد امام علی النقی شاید ، شیعه ای که دیگر از تمام سدها غبور کرده بود و خالص شده بود ، به این بلوغ رسیده بود تا واحد درسی ولایت را نزد این امام بگذراند.

امام علیه السلام درس ولایت را در قالب زیارت جامعه کبیره ارائه دادند.

اکنون شیعه خود می داند که با خواندن این دعا به قصد فکر و فهم در آن ،همسفر چه انوار مقدسی شده است و قدم در چه راهی گذاشته است،میفهمد امامانش چه بار سنگینی را به دوشش گذاشته اند.

 

وقتی میخواند:

که امامانش    "مستقرین فی امر الله" اند،

سعی میکند که در هر شرایطی ثابت قدم و استقرار یافته برای اجرای امر الله گام بردارد.

وقتی می خواند:   امامانش " بذلتم انفسکم فی مرضاته "

دیگر نمی ترسداز آنکه جانش را ،مالش را ،فرزندش را در این راه ، نه تنها خرج کند ، بلکه بذل کند ،

 بذل یعنی:

ولخرجی کردن بدون هیچ چشمداشتی ، اجری ، مزدی ، از سر عشق برای رضایت محبوب.

هم قدم امامانش میشود در این مسیر سبز الهی..                      

 فمعکم معکم لا مع غیرکم

با شما هستم همراه و همگام نه جلوتر و نه عقب تر!

            عید هادی دین ، ولی خدا ،

                              امام علی النقی  علیه السلام مبارک.


نوشته شده توسط : سمیرا ماهروزاده

نظرات ديگران [ نظر]


ولادت امام هادی علیه السلام

یکشنبه 87 آذر 24 ساعت 12:18 عصر

 

سلام دوستان

امروز روز ولادت امام مظلوممان حضرت هادی علیه السلام است . خودتان می دونید چرا می گم مظلوم ولی حالا این موضوع باشه تا بعد....

بیبنم تا حالا فکر کردین که از خوبی بهتر چیه ؟

یه کم فکر کنین......

.                                                                           

.

قرار شد فکر کنید ......ادامه مطلب...

نوشته شده توسط : سارا موسوی

نظرات ديگران [ نظر]


شهادت امام باقر علیه السلام

جمعه 87 آذر 15 ساعت 6:23 عصر

                
ائمه بقیع همیشه مظلوم اند ، اما در شهادت و ولادتشان  باز زائرانی دارند .
اما امشب بقیع واقعا تنها و بدون زائر است ....
سلام و درود پروردگار و ملائکه و تمامی اولیاء خدا و همه مؤمنین و مؤمنات بر تو ای سلاله زهرا و بر تربت پاکت، سلام بر تو و بقیع خاموشت .... 

مناظرات امام ... 

ادامه مطلب...

نوشته شده توسط : هدی مقدسی

نظرات ديگران [ نظر]


تاکی به تمنای وصال تو یگانه...

جمعه 87 آذر 15 ساعت 10:50 صبح

 

تا کی به تمنای وصال تو یگانه
اشکم شود از هر مژه چون سیل روانه
خواهد که سرآید غم هجران تو یا نه
ای تیره غمت را دل عشاق نشانه
جمعی به تو مشغول و تو غایب زمیانه
ادامه مطلب...

نوشته شده توسط : لیلا ثقفی

نظرات ديگران [ نظر]


<      1   2   3   4      >
:لیست کامل یاداشت ها  :