سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 متنوع - حیات طیبه

خبر جالب

یکشنبه 88 اردیبهشت 6 ساعت 5:24 عصر
جلد نخست تفسیر 22جلدی از قرآن که برای نخستین بار قرآن را بر اساس ترتیب نزول سوره‌ها، تفسیر کرده است در نمایشگاه کتاب امسال عرضه خواهد شد.

 به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از خبرگزاری کتاب، حجت الاسلام مهدی پناهی مدیر مسئول انتشارات سبط النبی ضمن اعلام این خبر گفت: نخستین بار است که در عالم شیعه، سوره‌های قرآن به ترتیب نزول بررسی می‌شوند.

وی درباره این نکته که این تفسیر بر چه اساسی و توسط چه گروه یا افرادی صورت می‌گیرد توضیح نداد،اما گفت که این تفسیر متفاوت با تفاسیر دیگر است.


نوشته شده توسط : فاطمه نوید

نظرات ديگران [ نظر]


غریبه ناخوانده!!!

یکشنبه 88 اردیبهشت 6 ساعت 2:43 عصر

اگر در خانه مشغول کار باشی و اتاق یا مهمان­خانه به هم ریخته باشه، وسایل کار، کتاب، دفتر و وسایل خصوصی در اتاق ولو باشه و یکدفعه تلفن زنگ بزنه و خبردار بشی تا نیم­ساعت دیگه مهمان داری، چی کار میکنی؟ (هه! میری از خونه بیرون! نه این کار خوبی نیست، مهمان­نواز باش.)اگه من باشم می­گم بستگی داره این مهمان کی باشه، مثلا دوستم، خاله یا عمه در این صورت به خودم خیلی زحمت نمی­دم که همه چیز رو جمع کنم، چون با آنها راحت هستم، حتی اگر یه سری از وسایل خصوصیم هم جمع نشد اشکال نداره. اما، اگر این مهمان همسایه یا یه مهمان رسمی باشه، اون وقت قضیه فرق می­کنه، سریع وسایل خصوصیم رو جمع می­کنم و یه سر و سامانی به ظاهر خونه می­دم.

پس واکنش ما نسبت به فردی که قرار است مهمان ما بشه فرق می­کنه، بنا به موقعیت بر اوضاع اطرافمون تسلط پیدا می­کنیم .حالا یه مقدار زاویه دوربین فکرت رو تغییر بده و مسأله را طوری دیگه نگاه کن،

     خوب آماده ایی؟!ادامه مطلب...

نوشته شده توسط : سمیرا ماهروزاده

نظرات ديگران [ نظر]


فیلم پر فروش نوروزی!

شنبه 88 فروردین 22 ساعت 12:58 عصر

                                              

یکی از فیلم های پر فروش در حال اکران نوروزی اخراجی ها است ،نمی دونم دیدین یا نه ،اخراجی ها یکی از فیلم های حاشیه دار در سالهای اخیر بوده ، و حالا آقای ده نمکی با ساهتن شماره دو آن کولاک کرده ،من نه کارشناسم نه میخوام پام رو تو کفش کارشناسها کنم و کاری هم به نقدهای سیاسی ، هنری و ...که به این فیلم گرفته شده ندارم ، من هم از اخراجی های 1 خوشم اومد هم از 2.

به نظر من اخراجی های 1 میخواست نشون بده که جبهه خودش یه کارخونه انسان سازی بود و توهینی به خانواده شهدا نشده بود ، از قبیل مجید سوزوکی زیاد بودند که رفتن جبهه و متحول شدن.

و اما اخراجی های دو ، بد نیست قبل از اینکه برداشت خودم رو از فیلم بگم ،یه خلاصه ای رو از فضای کلی فیلم برای اونهایی که ندیدن شرح کنم.ادامه مطلب...

نوشته شده توسط : سمیرا ماهروزاده

نظرات ديگران [ نظر]


برنامه خدا (الله بیسیک)!!!

یکشنبه 87 اسفند 18 ساعت 10:17 صبح

                               

آخر سال، بازار خانه تکانی گرمه ،در و دیوار و پنجره که حفظ ظاهر خونه هستند ، باید حتما تمیز بشن ، حالا  اگه کسی واقعا اهل خانه تکانی باشه ، یک سرو سامانی هم به وسایل خونش میده ،لوازم اضافی رو دور میریزه ،داخل کمد ها رو تمیز میکنه ، خلاصه هم به امور ظاهری میرسه هم به امور باطنی .

خوبه آخر سالی ما هم دل اندرون خودمون رو هم تمیز کنیم ، یه بررسی روی افکارمون ، رفتارمون داشته باشیم ، و یه تکونی بهشون بدیم ،ارتباط با اطرافیانمون جزء امور ظاهریند ،ارتباط با خودمون و خدامون امور باطنی و تکون دادنشون آخر سالی بد نیست !

اساسی نرین بخش ارتباطی ما با خدا نمازه ، این روزها ،خیلی ها هم میخواهند نماز بخونند هم میخواهند اونجوری بخونند که خودشون دوست دارن ، بعد هم میگن بابا سخت نگیر همه جورش قبوله!

آخه من می گم ، اگر قرار باشه نماز مثل یک تشریفات ظاهری باشه و هیچ اثری روی زندگی ما نگذاره ، خوب می شه گفت هر کی هر جوری دوست داره بخونه ، اما نماز که فقط یک تشریفات عبادی نیست ، مثل یک نرم افزارکامپیوتری می مونه که یک الگو و دستورات خاص داره تا نرم افزار اجرا بشه ، مثلا اگر شما بخواهید در محیط برنامه نویسی c++   کار کنید ، باید دستورات آن را خوب بشناسید تا برنامتون اجرا بشه ، حتی اگر یک کلمه را اشتباه بنویسید error میده ، پس شما نمیتونید به دلخواه خود عمل کنید !

نماز هم همینطوره ، ما از طریق یک برنامه کامل و با دستورات خاص خودش با خدا ارتباط برقرار کنیم ، که این دستورات به دلخواه ما نیست و باید کاملا طبق الگو باشه ، حالا اگر خواستیم ارتباط اضافه تری داشته باشیم درد و دلی  ، یا راز و نیازی در اون قسمت آزادیم ، از روی دلمون انجام بدیم .

اگر قرار باشه نماز رو بی وضو بخونیم ، با لاک بخونیم ، فارسی بخونیم ، .... برنامه خدا (Allah basic)   مثل Qbasic  درست عمل نمی کنه!

ما علم و معرفتمون در حدی نیست که بخواهیم عمق کارکرد و اثر نماز را روی شکل گیری شخصیتمون ، زندگیمون و رفتارمون درک کنیم ، اما حداقلش اینه که میدونیم اگر این دستور خدای حکیم است ، اثرات خوبی برامون داره پس سعی کنیم خط به خط دستور نرم افزاری و عملی نماز را درست اجرا کنیم ، یعنی برنامه نویس خوبی باشیم ، تا نمازمون error نده !


نوشته شده توسط : سمیرا ماهروزاده

نظرات ديگران [ نظر]


روی ماه و لای ستاره ها

سه شنبه 87 اسفند 13 ساعت 4:14 عصر

یک نفر دنبال خدا می گشت، شنیده بود که خدا آن بالاست و عمری دیده بود که دست ها رو به آسمان قد می کشد. پس هر شب از پله های آسمان بالا می رفت، ابرها را کنار می زد، چادر شب آسمان را می تکاند، ماه را بو می کرد وستاره ها را زیرورو.

او می گفت:« خدا حتما یک جایی همین جاهاست.» و دنبال تخت بزرگی می گشت به نام عرش؛ که کسی بر آن تکیه زده باشد. او همه آسمان را گشت اما نه تختی بود نه کسی. نه رد پایی روی ماه بود و نه نشانه ای لای ستاره ها...ادامه مطلب...

نوشته شده توسط : فاطمه نوید

نظرات ديگران [ نظر]


لباس های جالب اسلامی!!!

چهارشنبه 87 بهمن 30 ساعت 11:40 صبح

سلام،یه ایمیل جالب داشتم،گفتم شما رو هم بی نصیب نذارم! طراحی لباسهای جالب اسلامی در اعتراض به کاریکاتورهای دانمارکی!هر جا نفکر خلاق و نوآوری وارد کار شود شکوفایی را به همراه خواهد داشت . این خم یک مبارزه فرهنگی خلاقانه با کسانی که به توهین به اسلام و پیامبر اعظم پرداختند ، لباسهایی که برای حضور در بازارهای غربی طراحی شده اند.

خندان باش... این سنت (پیامبر اسلام(ص) ) است..

من پیامبرم محمد (ص) را دوست دارم

ادامه دارد،حتما ببینید!!
ادامه مطلب...

نوشته شده توسط : سمیرا ماهروزاده

نظرات ديگران [ نظر]


:لیست کامل یاداشت ها  :